Liječenje pilonidalnog sinusa

Pilonidalni sinus je lokalizirana gnojna infekcija kože i potkože u glutealnoj brazdi, nastala na mjestu urasle i upaljene dlake.
Točan uzrok ovog stanja nije poznat, ali vjeruje se da je njegov uzrok kombinacija promjena hormona (jer se javlja nakon puberteta), rasta dlačica i trenja tkiva odjećom ili zbog dugotrajnog sjedenja.
Pogoduje mu dugotrajno sjedenje (profesionalni vozači ), masna, dlakava koža (češće u muškaraca), pojačano znojenje (sportaši – biciklisti,veslači). Aktivnosti koje uzrokuju trenje, kao što je sjedenje, mogu usmjeravati rast dlačica na tom području da urastaju pod kožu. Tijelo dlačice prepoznaje kao strano tijelo te stvara imunološki odgovor. Ovaj imuni odgovor posljedično pak stvara cistu, to jest prazan prostor oko korijena dlačice.
Simptomi se javljaju postepeno i kreću se od nelagodnosti pri sjedenju i bezbolnog curenja serozne ili sukravave tekućine do upale u trtičnom području (bol, crvenilo kože, curenje gnoja ili krvi sa otvora na koži, neugodan miris sadržaja). Epizode upale pilonidalnog sinusa se tokom vremena javljaju sve češće, ponekad i nekoliko puta mjesečno. Kod pacijenata koji nemaju bolove znak postojanja pilonidlnog sinusa mogu biti tragovi sadržaja na donjem rublju koji su praćeni neugodom pri sjedenju..
Ako se pilonidalni sinus dijagnosticira u fazi upale, bit će potrebno najprije evakuirati gnoj radi smanjenja simptoma i liječenja infekcije. Liječnik će to napraviti postupkom zarezivanja kože (incizija) uz lokalni anestetik. Ovaj postupak može biti vrlo bolan, ali pacijentu pruža brzo olakšanje.
Kad se upala smanji, preporuča se operativni zahvat kojim se uklanja cista i sprječava buduća upala.

Liječenje kirurškim zahvatom

Klasični kirurški zahvat – postoji nekoliko kirurških tehnika kojima se uklanja područje urasle dlake. Kad se izreže tkivo, rana ostaje otvorena da cijeli ili se može postaviti nekoliko šavova. O odabiru tehnike ćete razgovarati s liječnikom koji će vam predložiti ono što je najbolje za vas. Nakon ovakve operacije rana ostaje duboka 2-3 cm te duljine 7-15 cm, te je vrijeme zaraštavanja produljeno, minimalno mjesec dana.
Pri operaciji se može koristiti običan skalpel ili radiofrekventni nož. Kad se koristi radiofrekventni nož, prilikom reza se smanjuje krvarenje, pa je to lakše za operatera, ali vi i dalje imate otvorenu ranu.
Laserski kirurški zahvat – obzirom na duljinu cijeljenja i šanse za infekciju tijekom zaraštavanja kod klasičnog zahvata, često se primjenje laserska operaciju pilonidalnog sinusa. Bitno je napomenuti da pacijenti koji su bili klasično operirani ne mogu biti operirani laserom. Kod ovog se ne misli na inciziju kojom se pustio gnoj, nego klasičnu gore opisanu operaciju.

Informacije o zahvatu - Liječenje pilonidalnog sinusa

i saznajte više o liječenju pilonidalnog sinusa