Pregledi štitnjače

Sve se više osoba današnjice susreće sa nekim od mogućih simptoma koji ukazuju na poremećen rad štitne žlijezde kao što su; kronični umor, iscrpljenost i pospanost, ubrzan rad i lupanje srca, nesanica, povišen krvni tlak, pretjerano znojenje, poremećaj menstrualnog ciklusa, psihosomatska usporenost ( nesposobnost koncentracije i zaboravljivost) te problemi sa kosom i noktima.
U dva osnovna poremećaja rada štitnjače ubrajamo:
Hipertireoza – stanje prekomjernog stvaranja hormona
Hipotireoza – stanje nedovoljnog stvaranja hormona.
Danas u Hrvatskoj radi zakonskog jodiranja soli u principu nema više hipotireoze uzrokovane nedostatkom joda u prehrani, već se najčešće radi o kroničnim autoimunim upalnim promjenama. Simptomi kod osoba s hipotireozom razvijaju se postupno i često su nespecifični. Budući da su sve stanice u tijelu zahvaćene nedostatkom hormona štitnjače, prisutni su simptomi i znakovi koji potječu iz različitih organa i organskih sustava. Hipertireoza je stanje pojačane funkcije kao posliedice prekomjernog stvaranja hormona, a katkada je i asimptomatska bolest (najčešće kod lakših oblika). Sumnja na hipertireozu postavlja se na temelju kliničke slike, a dodatnim pretragama se potvrđuje i otkriva njen uzrok.
Kompletan pregled štitnjače sastoji se od : UZV štitnjače, hormoni (TSH, FT3, F) i pregled specijaliste.
U osnovne indikacije za dijagnostičku obradu štitnjače ubrajamo:
Pozitivan anamnestički nalaz (bolest štitnjače u obitelji)
Pozitivan statusni nalaz ( štitnjača koja je vizualno i/ili na opip povećana)
Pozitivan laboratorijski nalaz.

U kojim slučajevima je potrebno kirurško liječenje štitnjače?

Tumor štitnjače – kod svih tumora štitnjače i benignih i malignih su jako dobre prognoze. Maligni tumori su gotovo u 98% slučajeva izlječivi.
Struma (povećana štitnjača) – tijekom života može doći do povećanja tkiva štitnjače, a najčešći razlog je njena disfunkcija kada ona luči manje hormona no što bi trebala, te tkivo raste samo da bi nadoknadilo taj manjak. Povećana štitnjača stvara pritisak na dušnik te dolazi do otežanog disanja i gutanja.
Hipertireoza – je također funkcionalni poremećaj štitnjače kod kojeg dolazi do pojačanog lučenja njezinih hormona. Liječi se konzervativno od šest mjeseci do najviše dvije godine, a ukoliko u tom periodu ne dođe do stanja urednog lučenja hormona, potrebno je kirurški odstraniti čitavu žlijezdu u slučaju da je jako velika ili ukoliko postoje značajne očne smetnje.

Informacije o zahvatu - Pregledi štitnjače

i saznajte više o pregledu štitnjače

• Odaberite ikonu auto.