Cirkumcizija - obrezivanje

Zahvat poznat kao kirurško uklanjanje sužene kožice na glaviću penisa (obrezivanje). Operacija fimoze, obrezivanje ili cirkumcizija je kirurški zahvat kojim se uklanja sužena kožica koja prekriva glavić (glans) muškog uda (penisa). Radi se o zahvatu koji je raširen diljem svijeta među raznim kulturama i narodima, a danas se izvodi iz različitih razloga. Kako ima svoje vjerske, tako ima i medicinske i estetske indikacije.
Procedura se najčešće vrši kod male djece jedan do deset dana nakon poroda (potreban pristanak roditelja), ali moguće je i obrezivanje odraslih osoba.

Koji su razlozi za cirkumciziju – obrezivanje?

Iako ljudi često povezuju obrezivanje s vjerama, danas postoji više razloga zašto ljudi odvode djecu na obrezivanje (ili sami u starijoj dobi odlaze na zahvat).
Razlog medicinske prirode može biti zato što se sužena kožica ne može prevući preko glavića penisa (fimoza) i time otežava higijenu i povećava rizik za infekcije, te otežava mokrenje i smeta pri spolnom odnosu.
Odrasli se mogu odlučiti na obrezivanje zbog učestalih upala ili stanja fimoze ili parafimoze. Mnogi pedijatri također preporučaju cirkumciziju (obrezivanje) zbog smanjenja nastanka daljnjih komplikacija.
Od ostalih zdrastvenih prednosi obrezivanja valja spomenuti još i parafimozu (bolna nemogućnost vraćanja kožice nakon prevlačenja), zatim sprječavanje infekcija kao što su balanitis i postitis (infekcija glavića i kožice), sprječavanje infekcija mokraćnog sustava, smanjenje rizika od spolno prenosivih bolesti (kao što su HIV i herpes), smanjenje rizika karcinoma penisa i prostate.

Trajanje samog zahvata u prosjeku je od 30 do 90 minuta. Područje koje se obuhvaća je donji dio tijela. Oporavak od zahvata traje od 7 do 10 dana. Pacijent dobiva lokalnu anesteziju, a šavovi su razgradivi stoga ne zahtijevaju vađenje. Poslije operacije pacijent se svakoga dana treba previjati te obaviti kontrolu tjedan dana nakon zahvata.

i saznajte više o cirkumciziji - obrezivanju

• Odaberite ikonu drvo.