Operacija žlijezda slinovnica

Žlijezde slinovnice osim što nam služe za stvaranje sline koja nam vlaženjem sluznice olakšava putovanje hrane putem jednjaka u želudac, također luče probavne enzime sa kojima započinje probava u usnoj šupljini.
Slinovnice su žlijezde koje proizvode slinu, a smještene su oko usne šupljine i ždrijela, to jest pridružene početnom dijelu probavnog sustava. Slina se u malim količinama trajno izlučuje u usnu šupljinu, osiguravajući joj vlažnost, a u većim količinama kad jedemo, što pomaže omekšavanju hrane, čime počinje proces probave. Postoje tri para velikih žlijezda slinovnica i puno malih slinovnica povezanih sa sluznicom usne šupljine.
Do poremećaja u radu žlijezda slinovnica mogu dovesti opstrukcija istjecanja sline, upale, infekcije, tumori, s tim da uzroci mogu biti povezani sa samom žlijezdom ili sekundarni zbog drugih uzroka.

U kojim slučajevima je potrebna operacija?

Najčešći razlozi za operaciju su tumori, kamenci ili kronična upala. Vrsta operacije žlijezde slinovnice ovisit će prije svega o bolesti i određenom stupnju zahvaćenosti same žlijezde.
Kod dobroćudnih tumora se samo dio žlijezde zahvaćen tumorom, a kod zloćudnih tumora cijela žlijezda. Operacija žlijezde slinovnice se vrši mikrokiruškom tehnikom koristeći operacijski mikroskop uz monitoring živca i ultrazvučni nož.
Prije odluke o operaciji provodi se prvo detaljna dijagnostika koja uključuje ultrazvuk, otorinolaringološki pregled, fiberendoskopiju, citološku punkciju te magnetsku rezonancu glave i vrata.
Kod operacija žlijezde slinovnice najveća pozornost posvećuje se očuvanju sedmog kranijalnog živca, koji inervira mišiće lica odgovorne za mimiku. Kod malignih tumora u žlijezdi slinovnici kirurško liječenje često se poslije operacija kombinira s radioterapijom.
S obzirom na to da kirurško liječenje podrazumijeva odstranjenje žlijezde, treba reći kako izlučivanje sline, vlaženje sluznice i probava hrane nisu oštećeni ako nedostaje ta žlijezda. U svakom slučaju, ako postoji sumnja na izraslinu u žlijezdi, treba se što prije javiti na pregled kako bi se utvrdila narav promjene i primijenilo odgovarajuće liječenje.

Informacije o operaciji

Operacija traje između 1 do 2 sata. Šavovi se uklanjaju tjedan dana od operacije. Poslije operacije je potrebno mirovati.

i saznajte više o operaciji žlijezda slinovica

• Odaberite ikonu zvijezda.