Operacija nosne pregrade (septuma)

Devijacija septuma odnosno zakrivljena nosana pregrada može biti uzrok problemima vezanim s otežanim disanjem, učestalim krvarenjima iz nosa , upalama sinusa, glavoboljama i oslabljenom osjetu mirisa budući da uzrokuje začepljenost nosne šupljine i nosnih školjki, te tako ometa ventilaciju sinusa.
Osobe koje pate od tog problema već i pri najmanjem tjelesnom naporu započinju disati kroz usta, što uzrokuje podražaj hladnog i suhog zraka na sluznicu ždrijela, grkljana i dušnika. Posljedično može doći do kronične upale, otežanog gutanja, kronične upale krajnika, učestale angine i sl. Budući da je dobro disanje na nos preduvjet pri izloženosti većim fizičkim naporima, operacija septuma nosa je čest zahvat kojim se podvrgavaju upravo osobe izložene fizičkom naporu poput npr. vrhunskih sportaša.

Što je operacija septuma i kome je potrebna ?

Operacija septuma nosa funkcionalna je operacija nosa odnosno nosne pregrade koja se obavlja u svrhu uspostavljanja normalnog disanja kroz nos, a izvodi se uslijed deformacije nosa tj. devijacije septuma. Septum ili nosna pregrada je tanak svojevrstan zid između nosnica kojeg sačinjava kost i hrskavica, te u idealnom obliku prolazi okomito kroz samo središte nosa i dijeli nosnice na lijevu i desnu.
Pojavu kada je nosna pregrada ili septum iskrivljen, odnosno deformiran i stoji asimetrično u odnosu na ostatak lica nazivamo devijacija septuma. Važno je napomenuti da većina ljudi zapravo nema savršeno ravan, idealno postavljen septum , no to ne znači da je svima potrebna operacija septuma nosa. Kod nekih ljudi iskrivljenost septuma je toliko blaga da se gotovo i ne primijeti, ne uzrokuje zdravstvene probleme i ne može dovesti do problema s disanjem.
Međutim ako devijacija septuma uzrokuje otežano disanje kroz nos, popraćeno osjećajem nedostatka zraka, hrkanjem, epizodama apneja noću i jutarnjom suhoćom sluznice usne šupljine, tada je rješenje jedino operativni zahvat. Ukoliko se devijacija nosne pregrade ne sanira na vrijeme, ponekad se javljaju simptomi bolesti sinusa kao što su česti respiratorni infekti, glavobolje, začepljenosti nosa, govor kroz nos i sekrecija ili krvarenje iz nosa. Prije odluke o operaciji obavlja se detaljan pregled koji obavezno uključuje endoskopiju nosa i konzultacije. Tek nakon toga dolazimo do glavnog uzroka vaših simptoma i dogovaramo adekvatan operativni zahvat.
Operaciju septuma izvodi se uglavnom nakon 16. godine života, tj. nakon završetka puberteta, jer tada završava i razvoj nosa. Ranija operacija nosa nije preporučljiva kako se ne bi prouzročilo zaostajanje u razvoju nosa, a samo u iznimnim slučajevima operacija devijacije septuma može se izvesti i ranije.

Operacija traje između 1 do 2 sata, dok je područje operacije lice. Oporavak od operacije je 1 dan, a pri operaciji se dobiva opća ili lokalna anestezija. Prilikom operacije nisu potrebni šavovi. Poslije operacije potrebno je nositi vanjsku fiksaciju do 10 dana.

i saznajte više o operaciji nosne pregrade (Septuma)

• Odaberite ikonu avion.