Endoskopska operacija sinusa

Neke osobe su sklone upalama sinusa što onemogućava pravilno disanje kroz nos osobito noću. To posljedično dovodi do isprekidanog sna, hrkanja te osjećaja neispavanosti, glavobolje, osjećaja umora, govor kroz nos te oslabljenog mirisa. Osim toga u nekim slučajevima može doći i do opstrukcije Eustahijeve cijevi što rezultira upalom uha te nagluhošću. Sve navedno ubrajamo među najčešće razloge zbog kojih je potrebno posjetiti otorinolaringologa.
Operacija sinusa često je jedino rješenje za bolesti sinusa kada medikamentozna terapija pacijentu u obliku antibiotika antialergijskih lijekova, kapi i sprejevi za nos, inhalacije i sl.više nije dovoljna za ublažavanje tegoba. Prije same odluke o operacije potrebno je napraviti detaljnu dijagnostiku koja uključuje rinoskopiju, endnoskopiju nosa, fiberednoskopiju , mjerenja prohodnosti i po potrebi još neke dodatne pretrage. Budući da se operacija vrši u općoj anesteziji potreban je i pregled anesteziologa, laboratorijske pretrage, EKG i spirometrija.

U kojim slučajevima je potrebna operacija sinusa?

Endoskopska operacija sinusa je operativni zahvat prilikom kojeg se paranazalni sinusi prikazuju i ciljano operiraju uz pomoć endoskopa, bez vidljivih vanjskih rezova na koži, u svrhu manjeg oštećenja okolnog tkiva. Cilj operacije sinusa je preciznim mikorkirurškim instrumentima i endoskopom proširiti prirodno ušće sinusa te ukloniti patološki sadržaj kako bi se pacijentu omogućio brz oporavak i povratak normalnom svakodnevnom životu.
Operacija sinusa također je potrebna kod pacijenata kod kojih su se pojavili nosni polipi, odnosno zadebljanja i otekline sluznice nosa i sinusa nastala uslijed kronične upale sinusa. Nosni polipi dodatno smanjuju ili čak u potpunosti blokiraju protok zraka kroz nosnice i pogoršavaju simptome bolesti. Često su praćeni oslabljenim osjetom mirisa ili njegovim potpunim izostankom, te izraženim slijevanjem sekreta niz ždrijelo. Endoskopsko odstranjenje polipa laserom omogućava brz oporavak i olakšanje tegoba na duže vrijeme.
Upala sinusa i polipi u nosu moraju se aktivno liječiti što uključuje operaciju sinusa u svrhu spriječavanja nastanka daljnjih komplikacija koje upala sinusa može izazvati širenjem bolesti na oko i mozak.
Budući da su uzroci bolesti sinusa najčešće kompleksni i nakon operacije biti će potrebno nastaviti dotadašnju terapiju lijekovima koji će sada moći efikasnije djelovati i spriječiti nastanak recidiva bolesti.

Operacija traje između 1 do 2 sata, dok je područje operacije lice. Oporavak od operacije je 1 dan, a pri operaciji se dobiva opća ili lokalna anestezija. Prilikom operacije nisu potrebni šavovi. Poslije operacije potrebno je poštedjeti se težeg fizičkog rada do dva tjedna.

i saznajte više o endoskopskoj operaciji sinusa

• Odaberite ikonu šalica.