Liječenje šuma u uhu

Šum u uhu je vrlo neugodna pojava, koja nije bezazlena, naime ona može naštetiti vašem uhu. Neki od simptoma su šumovi, pištanje, zvonjava, zujanje i slično, a mogu se pojaviti kao posljedica prevelike izloženosti buci ,nakon ozljede uha ili čak nakon teže infekcije uha. Simptom poznat kao tinitus utječe na smanjivanje kvalitete života jer izaziva otežanu koncentraciju i pamćenje, umor, nesanicu, anksioznos, a u težim slučajevima i depresiju.
Tinitus je prije svega simptom, a ne bolest, koji pacijent doživljava kao zvukove u obliku šuma ili zujanja u jednom ili oba uha, a da pritom nije prisutan podražajni zvuk u okruženju. Javlja se kod 15 do 20 posto stanovništva te nastaje kao posljedica gubitka sluha, cirkulacijskih problema unutarnjeg uha ili ozljede uha.
Javi li se tinitus naklon respiratorne infekcije ili nastane odjednom uz gubitak sluha, preporuča se obaviti liječnički pregled. Dijagnoza se postavlja na temelju anamneze, nalaza snimanja sluha i funkcije Eustahijeve tube, odnosno po potrebi CT-om i MR-om glave.

Koje su mogućnosti liječenja šuma u uhu?

Terapija tinitusa je moguća ako je uzrok, primjerice, cerumen zvukovoda, vaskularni problem ili određeni lijek. U tom se slučaju može isprati zvukovod, promijeniti lijek koji pojačava tinitus ili propisati medikamentozna ili kirurška terapija kojom će se riješiti vaskularni problemi.
Terapija šumom tzv.retraining terapija predstavlja proces treniranja obrade signala u mozgu koji nastoji ponovo uspostaviti narušenu funkciju mozga i odvajanje akustične perecepcije od šumova, a cilj joj je da pacijent šumove u uhu ne doživljava kao ometajuće.
Često se problem rješava maskiranjem tinitusa bijelim šumom te se u tu svrhu koriste zvukovi kiše ili valova uz koje pacijent usniva, slušna pomagala, kanalna pomagala s bijelim šumom ili glazba koja je podešena tako da svojim frekvencijama prekriva frekvencije šumova.
Ne postoji nažalost specifična terapija lijekovima protiv tinitusa, ali pacijent si može pomoći tako da izbjegava određene „okidače“ kao što su kofein, nikotin, alkohol, stres i glasnu buku koji mogu pogoršati intenzitet simptoma, a također se preporučuje korištenje pozadinske glazbe, TV-a ili ventilatora za skretanje pozornosti. Alternativna terapija za tinitus podrazumijeva korištenje melatonina, grupe B vitamina, cinka, akupunkture, Ginko bilobe i neuromodulacije.

Informacije o pregledu

Pregled traje 15 do 20 minuta. Nakon pregleda se odrađuje dijagnoza nakon koje slijedi liječenje prikladnom terapijom ili aparatom za sluh.

i saznajte više o liječenju šuma u uhu

• Odaberite ikonu zvijezda.