Odstranjenje ciste na vratu

Ciste su tvorevine ispunjene tekućinom, a mogu se pojaviti u bilo kojoj životnoj dobi. Mogu varirati u veličini od nekoliko milimetara do nekoliko centimetara i meke su na dodir. Moguće je da se ciste povremeno pojave i spontano nestati bez liječenja, ali neke ciste mogu uzrokovati komplikacije, te ih je potrebno odstraniti. Cista na vratu se manifestira pojavom otekline koja je najčešće bezbolna. Ciste vrata su patološke anomalije najčešće benigne prirode, a najčešće se otkrivaju u periodu adolescencije. Prema lokalizacije ciste vrata možemo podijeliti na medijalne i lateralne ciste.
Cista se može razviti kao nezavisna patologija odnosno kao preostala benigna formacija, ali ponekad se cista pretvara u maligni proces.
Dijagnoza za ciste vrata se uspostavlja anamnezom, kliničkim pregledom i ultrazvukom (kod djece), odnosno kompjuterskom tomografijom i magnetnom rezonancom. U slučajevima nejasne kliničke slike, koristi se scintigrafija i citološka analiza punktata.

Kada je potreban operacijski zahvat?

Liječenje cističnih tvorevina je isključivo operativno.
Operacijski zahvat se izvodi kada je UZV pregledom i citološkim nalazom punktata dijagnosticirana cista, kao i zbog potvrđivanja ili isključivanja određene sistemske bolesti. Kirurškim zahvatom odstranjenja ciste smanjuje se mogućnost upale ciste te prevenira recidiv.
U općoj anesteziji se u potpunosti odstranjuje cista. Prije operativnog zahvata odstranjena ciste potreban je pregled otorinolaringologa, UZV vrata uz citološku punkciju te pregled anesteziologa kao i ostale pretrage prema indikaciji anesteziologa.
Ukoliko se ne liječi cista u vratu dovodi do nelagode i nelagode kako pacijent stari, a u teškim slučajevima postoje posljedice i druge bolesti. Uz stezanje u grlu i oticanje, cista u grlu može rasti. S vremenom postoji opasnost da će fistula mutirati i razviti tumor. Uz zloćudni tumor postoji potencijalna opasnost za život dotične osobe.
Budući da je područje oko vrata lako dostupno kirurgu, komplikacije su rijetke. Obično se pacijent otpušta s liječenja ubrzo nakon kirurškog zahvata bez simptoma.

Informacije o zahvatu - Odstranjenje ciste na vratu

i saznajte više o odstranjenju ciste na vratu