Endoskopsko odstranjenje polipa u nosu

Polipi u nosu su mesnate izrasline nosne sluznice koji se nalaze obično u blizini otvora sinusa, a mogu izazvati razne tegobe kao što su alergijski rinitis, akutne infekcije, kronične infekcije i ciste. Nosni polipi u vidu grozdastih izraslina u nosu, nastaju kod zadebljanja i otoka sluznice sinusa, a javljaju se kod kronične upale sinusa, alergičara ili ljudi koji ne podnose salicilate u hrani ili lijekovima. Polipi u nosu dodatno smanjuju ili u potpunosti onemogućavaju prohodnost nosnih šupljina i pogoršavaju simptome bolesti. Polipi u nosu moraju se aktivno liječiti, uključujući operaciju sinusa, da bi se spriječio nastanak komplikacija. U najvećem broju slučajeva polipi u nosu su dobroćudne tvorevine koje ispunjavaju dio ili cijelu nosnu šupljinu, a pojava polipa u nosu vezana je uz alergije, infekcije sinusa i astmu.
Prvi simptomi kao što je začepljen nos i otežano disanje ne moraju nužno upućivati na polipe, no ukoliko se s vremenom javlja i nestanak mirisa i krvarenje potrebno je doći na pregled otorinolaringologu.
Nosni polipi dodatno smanjuju ili čak u potpunosti blokiraju protok zraka kroz nosnice i pogoršavaju simptome bolesti, a često su praćeni oslabljenim osjetom mirisa ili njegovim potpunim izostankom, te izraženim slijevanjem sekreta niz ždrijelo.

Par riječi o samom endoskopskom zahvatu

Budući da se operacija vrši u općoj anesteziji pacijent treba obaviti detaljan ORL pregled koji uključuje rinoskopiju i fiberendoskopski pregled nosa, a također je potrebno napraviti i kompjuteriziranu tomografiju sinusa.
Endoskopski operativni zahvat odstranjenja polipa u nosu vrši se uz upotrebu optičkih instrumenata, te se na taj način smanjuje mogućnost komplikacija i rezultati su bolji.
Kod endoskopskog odstranjenja polipa u nosu nakon uspavljivanja pacijenta (potrebna je opća anestezija), naši liječnici otorinolaringolozi u unutrašnjost pacijentove nosnice ubrizgavaju otopinu za umrtvljivanje nosnih prolaza, te opuštanje i širenje sinusnih šupljina. Kirurg potom uvodi endoskop u nosnicu i sinusnu šupljinu, vodeći se živim slikama na video monitoru, a ovisno o cilju operacije, tkiva se mogu ukloniti, strugati ili kauterizirati.
Ukoliko se uklanja polip ili tumor, kirurg će ga poslati u patološki laboratorij kako bi se utvrdilo o kakvom se tkivu radi te postoji li sumnja na malignitet.

Operacija traje između 1 do 2 sata, dok je područje operacije lice. Oporavak od operacije je 1 dan, a pri operaciji se dobiva opća ili lokalna anestezija. Prilikom operacije nisu potrebni šavovi. Poslije operacije potrebno je poštedjeti se težeg fizičkog rada do dva tjedna.

i saznajte više o endoskopskom odstranjenju polipa u nosu

• Odaberite ikonu ključ.