Pregled i dijagnostika uha grla i nosa djece i odraslih

Osnovnim specijalističkim pregledom omogućava se otkrivanje i rana dijagnostika raznih bolesti uha, nosa i grla. Pregled obavlja specijalist s dugogodišnjim radnim iskustvom. Osim specijalističkog pregleda moguće je napraviti niz dijagnostičko-terapijskih postupaka i zahvata.

Neke od najčeščih metoda i postupaka koje koristimo pri dijagnostici

Laringoskopija je dijagnostička metoda kojom se pregledava unutrašnjost grla (grkljana,) a može se izvoditi na dva načina, ovisno o samom problemu i o procjeni liječnika. Jedan od načina je da se maleno zrcalo (laringoskop) uvede u ždrijelo te se na njega usmjeri svjetlo, te se na laringoskopu vidi slika grkljana. Drugi način je da se u grlo uvede kruti endoskopski instrument (cijev).
Inhalacijska terapija obavlja se na način da se ljekovite tvari unose u tijelo udisanjem, kao pomoć u liječenju respiratornih bolesti. Terapija se obavlja uz pomoć inhalatora, koji pretvara tekući lijek u kapljice aerosola koje se mogu lako udahnuti kroz usnik ili masku. Ovisno o zdravstvenom stanju i potrebama pacijenta liječnik određuje vrstu, dozu i režim lijeka.
Inhalacije se obično preporučuju kod prevencije i liječenja prehlada. Osim toga može poslužiti i kao pomoćna terapija u liječenju nekih težih respiratornih bolesti kao što su astma, kronični bronhitis, sinusitis. Najveća prednost inhalacijske terapije su trenutni učinak tj.olakšano disanje, te lokalno djelovanje pri čemu lijek dolazi direktno na mjesto djelovanja.
Osim navedenih metoda, pacijenti mogu obaviti i kirurško uklanjanje raznih promjena u usnoj šupljini kao što su ciste -otekline ispunjene tekućinom, te papilomi -mali benigni tumori.
Ispiranje i toaleta uha je postupak kojim se čisti zvukovod pomoću tople vode, a obavlja se kod začepljenja zvukovoda ušnim voskom. Samo začepljenje u uhu je prirodna pojava, no ukoliko dođe do prekomjernog nakupljanja voska, može uzrokovati neugodne simptome kao npr. slabljenje sluha, upale uha, svrbež i sl. Prije ispiranja uha prethodi pregled otoskopom da bi se utvrdilo da li je zaista potrebno ispiranje uha. Sam postupak ispiranja je jednostavan, brz i bezbolan, te nije potrebna nikakva posebna priprema.
Valja napomenuti da je za pravilno liječenje uha, grla ili nosa potrebno ustanoviti uzročnika infekcije, a kao najpouzdanija metoda otkrivanja uzročnika upale je metoda uzimanja brisa.
Bris uha se preporuča napraviti kada se sumnja u upalu, jer su upravo bakterije najčešći uzročnici upala.
Bris nosa je dobro napraviti ukoliko se radi o učestalom kihanju, curenju nosa, često začepljenom nosu.
Bris grla/ždrijela se preporuča učiniti kod čestih upala ždrijela, bolnog ,otečenog ,nadraženog i crvenog grla.

Informacije o pregledu

Pregled traje otprilike 30 minuta. Nakon pregleda se postavlja daljnja dijagnostika i/ili se prepisuje daljnja terapija.

i saznajte više o pregledu i dijagnostici uha grla i nosa

• Odaberite ikonu zastava.